Online Yogales

Schermafbeelding 2020-06-02 om 14.45.15.

Yogales Online

Sinds 2017 verzorg ik yogalessen op locatie. Vanwege het corona virus komen we op nieuw terrein:

yogalessen online. De online yogales geeft ons de mogelijkheid om samen eenzelfde yogales te volgen.

Per week is er naast de yogalessen op locatie online yogales op dinsdag.

Wanneer yogalessen op locatie tijdelijk niet mogelijk zijn door de corona, dan is er online yogales op woensdagavond en zaterdagochtend (en vervalt de dinsdagavond).

De yogales zal opgenomen worden en is via een besloten Facebook-groep en persoonlijke YouTube-link terug te zien zijn.

Het doel van de online yogales en aanvullende informatie is om een eigen routine op te bouwen die jou ligt, zodat je ondersteund yoga vanuit huis kunt (blijven) beoefenen. ❤️

Lesdata 2020

Dinsdagavond: 19.30 - 21.00u (19.15u aanschuiven)

 

Bij vergaande lockdown door corona (geen yogalessen op locatie) verschuift de online yogales naar:

Woensdagavond.    19.30 - 21.00u (vanaf 19.15u aanschuiven)

Zaterdagochtend     09.00  - 10.30u (vanaf 8.45u aanschuiven)

De lessen voor het tweede seizoen 2020 zijn van week 36 t/m 51.

Mocht je een keer niet kunnen, geen nood, er is een aparte video opname van de yogales om zelf aan de slag te gaan. Zo mis je niets😉.

 
Schermafbeelding 2020-03-31 om 17.22.37.
Schermafbeelding 2020-06-02 om 14.47.12.
PHOTO-2020-05-30-09-33-42-2.jpg
Schermafbeelding 2020-03-31 om 17.22.57.
Schermafbeelding 2020-04-07 om 12.21.46.
Schermafbeelding 2020-03-31 om 17.25.04.
Schermafbeelding 2020-06-02 om 14.45.26.
Schermafbeelding 2020-03-31 om 17.42.35.
PHOTO-2020-05-30-09-33-42_edited.jpg
Schermafbeelding 2020-04-07 om 12.22.07.
Yogales online .png
IMG_7572_edited.jpg

Is yoga voor iedereen geschikt?

De yogales is prima te volgen voor volwassenen van alle leeftijden. Je hoeft niet voleerd of lenig te zijn om yoga te beoefenen. Integendeel, ga er open in! Deze yogavorm is zacht, waarin je leert om jouw lichaamsbewustzijn gaandeweg te vergroten. Bij inschrijving zal ik vragen of er fysieke of psychische punten zijn waar ik rekening mee kan houden tijdens de les. Ook voorafgaand aan de les zelf is er de mogelijkheid om aan te geven als ik iets moet weten.
NB Doordat de yogales online is, ben ik niet in de gelegenheid om bij houdingen te corrigeren. Wel geef ik duidelijke instructies waar je tijdens de oefeningen op kunt letten.

Kan ik nieuw aanschuiven met de yogales online?

Ja, dat kan, maar het vraagt om enige afstemming met mij. Om enige persoonlijke aandacht te kunnen geven, zal ik de eerste keer drie kwartier voorafgaand aan de reguliere online yogales een persoonlijke (1-op-1) online afspraak met je hebben om enkele basishoudingen met je doornemen. Daarnaast is het raadzaam om de Makarasana van tevoren te oefenen. Hiervoor is een mooie video gemaakt door onze voormalige yogalerares Marilou Hermens. Elke les begint namelijk met zittend centreren, waarna we in de Makarasana komen te liggen. Zie de video hieronder. 

Hoe werkt de online meeting met Jitsi Meet?

Voor de online meeting gebruiken we Jitsi Meet. Je kunt dit platform gebruiken met jouw Android, iPhone, iPad of computer. 

 

Voor Jitsi Meet op jouw computer heb je Google Chrome nodig (in plaats van Firefox/Internet Explorer/Safari ... etc.).

Google Chrome is te downloaden via https://www.google.com/intl/nl_nl/chrome/

Voor Jitsi Meet op jouw iPad, iPhone of Android downloadt je de app van Jitsi Meet op je apparaat.

De dag voorafgaand aan de yogales ontvang je een link naar de betreffende yogales. Door hierop te klikken, kom je vanzelf in de meeting.

 

Mijn verzoek is om:

  • tijdig voor aanvangstijd je aan te melden (een kwartier voor aanvang ben ik online), zodat we op tijd kunnen beginnen met de les.

  • tijdens de yogales jouw 'Jitsi Meet'-instelling op 'mute' te houden, zodat ik voor iedereen goed te zien en te horen ben.

Wat heb ik nodig tijdens de les?

  • gemakkelijk zittende kleding (joggingbroek); 

  • een grote handdoek om op te liggen;

  • eigen kussen/meditatiebankje, als je die hebt. Anders kun je ook gewoon een stoel gebruiken, waardoor de ruggengraat, nek en hoofd in 1 lijn zijn;

  • een eigen grote deken om onder te liggen voor tijdens de ontspanningsoefening, eventueel aangevuld met een dun kussentje en iets voor onder de knieën.

Wat is een fijne voorbereiding?

  • zorg dat je van tevoren een licht ontbijt hebt gehad of houd het bij een ontbijt na de les. Een volle maag belemmert je bij de ontspanning, ademhaling en sommige yoga-oefeningen;

  • wees er 10 minuten voor aanvang aanwezig, zodat je alle tijd hebt om je te settelen. Bij de online yogales kost het je tijd om aan te melden. Op deze manier geef je jezelf ook de tijd om 'te landen'. Zo heb je de tijd om jouw mind tot rust te laten komen door alvast op je adem en houding te letten;

  • zorg voor een rustige ruimte om volledig op te kunnen gaan in de les.

Is een proefles mogelijk?

Nu de live yogalessen niet mogelijk zijn, ontvang je een video opname van een online yogales als proefles. Meldt jezelf aan via contact. De online yogales voelt weliswaar wat 'echter' aan, maar zo kun je toch mooi kennis maken deze vorm van yogales. Daarnaast leert de ervaring dat ieders verwachtingen van een yogales nogal verschillen. Mijn les is over het algemeen zachter, rustiger en meer gericht de ademhaling, stilte en meditatie dan andere yogalessen (waarin asana's veelal centraal staan). 

Wat doen we in de les?

De yogales heeft een systematische opbouw, toewerkend naar meditatie. We beginnen met het stil maken van het lichaam, het creëren van een meer kalme ademhaling om uiteindelijk te komen tot meer stilte. Deze systematiek wordt elke les herhaald.


De les kent de volgende onderdelen:

  • Ontspanningsoefeningen

  • Adem- en energiebeheersing

  • Joints and Glands (oefeningen om het lichaam wakker' te maken en de energie te reguleren)

  • Asanas (fysieke oefeningen/ Hatha-yoga)

  • Meditatie

  • Yogawetenschap en -filosofie

Makarasana

Deze oefening stimuleert de diafragmatische ademhaling en doen we aan de start van iedere yogales. Door deze oefening dagelijks te doen, leer je jezelf de meest effectieve manier van ademhalen aan: het kost de minste energie en zorgt voor de meeste zuurstofuitwisseling in de longen. Onze voormalige yogalerares heeft een zeer duidelijke video gemaakt van deze oefening, waardoor je de oefening volledig aangepast kunt doen. Enjoy!❤️

The New Science Behind Yoga

 

Contact

Follow

  • Facebook
  • LinkedIn

0638770590

©2017 by Mind Your Buddhi. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now