Yogales Zeist-West

dichtbij 'Nose 4 Food' (de Neus, Koppelweg)

Vanaf september zijn er weer wekelijkse yogalessen op locatie in Zeist-West. 😃

IMG_9510.JPG
 

Yogales in Zeist-West

Welkom bij Yoga in Zeist!

 

Ben jij op zoek naar meer ontspanning? Wil je leren mediteren, meer in verbinding met je lichaam staan? Zoek je een manier om met stress om te gaan, je energieker te voelen en je meer bewust te worden van je innerlijke stilte? Wij staan voor yoga voor iedereen, kleinschalig en een persoonlijke sfeer. Yoga is eenvoud en zo doen wij het ook: eerlijk, puur en oprecht. We geven hatha yogalessen op woensdagavond en Himalayayogalessen op zaterdagochtend. Kom gerust voor een proefles! 

 

Yoga Zeist-West is oorspronkelijk ontstaan uit een fijne samenwerking met Henny en Selma. Voor ons staan de mensen centraal om op een toegankelijke manier yoga te beoefenen.

De lessen worden gegeven op:

Woensdag  19.30 - 20.45u  door Henny

Zaterdag     9.00 - 10.30u   door Anouk

 

Kosten zijn €11,- per les. Je betaalt voor de periode tot aan de zomervakantie vooruit.

Mocht je een keer niet kunnen, dan kun je een les inhalen bij de andere docent.

Het is mogelijk tussentijds in te stromen als er plaats is. 

Voor een proefles vragen we een bijdrage van €5,-.

Logo Yoga Zeist-West.png

Yogales Himalaya Traditie in Zeist-West

Sinds 2018 verzorg ik yogalessen in Zeist op de zaterdagmorgen. Naast een fijne yogaruimte is het vroege tijdstip van deze yogales extra rustgevend: alles is nog stil. Een heerlijke start van je weekend met meer stilte in jezelf 😌!

De les bij mij heeft plek voor maximaal 6 personen. De groep blijft klein met ruimte voor individuele aandacht.

Tijd: 9 - 10.30u

De lessen voor het tweede seizoen 2021 zijn van week 35  t/m 50.

Er is geen les tijdens of op:

  • de herfstvakantie (week 42, 18/10 t/m 24/10)

  • de kerstvakantie ((week 51, 52 en 1, 20/12 t/m 9/1)

  • zaterdagen 11/9 en 2/10

Mocht je een keer niet kunnen, dan kun je een les inhalen op een avond in Bilthoven of bij Henny in Zeist-West.

IMG_2184_edited.jpg
IMG_2184.JPG

De yogaruimte in Zeist-West

Corona aanpassingen

De afgelopen maanden stonden in het teken van het corona-virus en ook de komende tijd zullen we rekening moeten houden met corona-maatregelen. 


Daarom vraag ik je voor de lessen om:

  • Niet te komen bij klachten als: verkoudheidsklachten, neusverkouden, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging of koorts of plotseling verlies van reuk of smaak.

  • 10 dagen niet te komen als iemand in jouw gezin/thuissituatie corona blijkt te hebben.

  • Een eigen matje mee te nemen. Mocht je geen matje hebben, laat het me dat weten, dan zorg ik voor een schoongemaakt matje.

  • Neem zoveel mogelijk je eigen yogaspullen mee, zoals meditatiekussen, een kussentje, dekens. Er zijn wel spullen aanwezig, maar dit is geheel op eigen risico.

  • Handgel is op locatie aanwezig.

  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar, zowel bij binnenkomst als in de gymzaal. Ik zal zorgen voor voldoende ventilatie (open ramen), dus het kan wat kouder zijn dan normaal (tip: kleed je wat warmer op de koudere dagen). 

Als er toch een tweede corona-golf komt, zullen de online yogalessen weer van kracht zijn. Net als in maart kun je op dat moment besluiten om wel/niet deel te nemen aan de online yogalessen en de kosten van de resterende lessen bij stoppen retour te ontvangen.

 
IMG_9518.jpeg
IMG_0130.JPG
IMG_9526.JPG
IMG_0134.jpeg

Is yoga voor iedereen geschikt?

De yogales is prima te volgen voor volwassenen van alle leeftijden. Je hoeft niet voleerd of lenig te zijn om yoga te beoefenen. Integendeel, ga er open in! Deze yogavorm is zacht, waarin je leert om jouw lichaamsbewustzijn gaandeweg te vergroten. Bij inschrijving zal ik vragen of er fysieke of psychische punten zijn waar ik rekening mee kan houden tijdens de les. Ook voorafgaand aan de les zelf is er de mogelijkheid om aan te geven als ik iets moet weten.

Wat heb ik nodig tijdens de les?

  • gemakkelijk zittende kleding (joggingbroek); 

  • een grote handdoek om op te liggen;

  • eigen kussen/meditatiebankje, als je die hebt. Er zijn ook kussens, meditatiekussens, meditatiebankjes en stoelen op locatie aanwezig;

  • eventueel een eigen grote deken om onder te liggen voor tijdens de ontspanningsoefening. Er zijn dekens op locatie aanwezig.

Wat is een fijne voorbereiding?

  • zorg dat je van tevoren een licht ontbijt hebt gehad of houd het bij een ontbijt na de les. Een volle maag belemmert je bij de ontspanning, ademhaling en sommige yoga-oefeningen;

  • wees er 10 minuten voor aanvang, zodat je alle tijd hebt om 'te landen'. Gebruik de heenreis om jouw mind tot rust te laten komen door alvast op je adem en houding te letten;

  • gebruik geen parfum, geparfumeerde crème of sterk-ruikende deodorant. Dit heeft nadelige invloed op de ademhaling van jou en de mede-cursisten;

  • de schoenen doe je buiten de zaal uit en jas kun je ophangen. Zorg dat je schone voeten en/of sokken hebt;

  • zet je mobiel uit om volledig op te kunnen gaan in de les.

Waar parkeer ik mijn auto?

Er is voldoende parkeergelegenheid voor de ingang van het gebouw (geen parkeerkosten).

Kan ik een proefles volgen?

Ja dat kan. Meldt jezelf aan via contact, dan neem ik contact met je op. Dit kan ook voor een proefles bij Henny.

Of neem direct contact op met Henny via 06-22745219, hennyvimpelen@gmail.com.

De ervaring leert dat ieders verwachtingen van een yogales nogal verschillen. Zo is mijn les over het algemeen zachter, rustiger en meer gericht de ademhaling, stilte en meditatie dan andere yogalessen (waarin asana's veelal centraal staan).  

Mocht je een les bij de ander komen inhalen, wees bewust van wellicht een andere beleving van yoga.

Wat doen we in de yogales Himalaya Traditie?

De yogales heeft een systematische opbouw, toewerkend naar meditatie. We beginnen met het stil maken van het lichaam, het creëren van een meer kalme ademhaling om uiteindelijk te komen tot meer stilte. Deze systematiek wordt elke les herhaald.


De les kent de volgende onderdelen:

  • Ontspanningsoefeningen

  • Adem- en energiebeheersing

  • Joints and Glands (oefeningen om het lichaam wakker' te maken en de energie te reguleren)

  • Asanas (fysieke oefeningen/ Hatha-yoga)

  • Meditatie

  • Yogawetenschap en -filosofie