Online Yogales

 

Yogales Online

Sinds 2017 verzorg ik yogalessen op locatie. Vanwege het corona virus komen we op nieuw terrein:

yogalessen online. De online yogales geeft ons de mogelijkheid om samen eenzelfde yogales te volgen.

Per week zal er een online yogales zijn op woensdagavond en zaterdagochtend.

De yogales zal opgenomen worden en via een besloten Facebook-groep te zien zijn.

Daarnaast zijn er wekelijks aanvullende video's en audio's met korte reeks aan yoga-oefeningen.

Woensdagavond is een mooi moment om midden in de week alle indrukken van de dag van je af te laten glijden en terug te keren naar de stilte in jezelf.

Zaterdagochtend is het vroege tijdstip extra rustgevend (alles is nog stil) en geeft het een heerlijke start van je weekend!

Het doel van de online yogales en aanvullende informatie is om een eigen routine op te bouwen die jou ligt, zodat je ondersteund yoga vanuit huis kunt (blijven) beoefenen. ❤️

Lesdata 2020

Woensdagavond: 19.30 - 21.00u (vanaf 19.15u aanschuiven)

Zaterdagochtend: 9.00  - 10.30u (vanaf 8.45u aanschuiven)

De lessen voor het eerste seizoen 2020 zijn van week 2 t/m 29.

Vooralsnog zijn er alle weken les. Zodra lessen op locatie weer mogelijk zijn, veranderen de mogelijkheden rondom de online yogalessen.

Mocht je een keer niet kunnen, geen nood, er is een aparte video opname van de yogales om zelf aan de slag te gaan. Zo mis je niets.

 
 

Is yoga voor iedereen geschikt?

De yogales is prima te volgen voor volwassenen van alle leeftijden. Je hoeft niet voleerd of lenig te zijn om yoga te beoefenen. Integendeel, ga er open in! Deze yogavorm is zacht, waarin je leert om jouw lichaamsbewustzijn gaandeweg te vergroten. Bij inschrijving zal ik vragen of er fysieke of psychische punten zijn waar ik rekening mee kan houden tijdens de les. Ook voorafgaand aan de les zelf is er de mogelijkheid om aan te geven als ik iets moet weten.

Kan ik nieuw aanschuiven met de yogales online?

Ja, dat kan. Wel is het raadzaam om de Makarasana van tevoren te oefenen. Hiervoor is een mooie video gemaakt door onze voormalige yogalerares Marilou Hermens. Elke les begint met zittend centreren, waarna we in de Makarasana komen te liggen.

Hoe werkt de online meeting met Jitsi Meet?

Voor de online meeting gebruiken we Jitsi Meet. Je kunt dit platform gebruiken met jouw Android, iPhone, iPad of computer. 


Voor Jitsi Meet op jouw computer heb je Google Chrome nodig (in plaats van Firefox/Internet Explorer/Safari ... etc.). Google Chrome is te downloaden via https://www.google.com/intl/nl_nl/chrome/

Voor Jitsi Meet op jouw iPad, iPhone of Android downloadt je de app van Jitsi Meet op je apparaat.

De dag voorafgaand aan de yogales ontvang je een link naar de betreffende yogales. Door hierop te klikken, kom je vanzelf in de meeting.


Mijn verzoek is om:

  • tijdig voor aanvangstijd je aan te melden (een kwartier voor aanvang ben ik online), zodat we op tijd kunnen beginnen met de les.

  • tijdens de yogales jouw 'Jitsi Meet'-instelling op 'mute' te zetten, zodat ik voor iedereen goed te zien en te horen ben.

Wat heb ik nodig tijdens de les?

  • gemakkelijk zittende kleding (joggingbroek); 

  • een grote handdoek om op te liggen;

  • eigen kussen/meditatiebankje, als je die hebt. Er zijn ook kussens, meditatiekussens, meditatiebankjes en twee klapstoelen op locatie aanwezig;

  • een eigen grote deken om onder te liggen voor tijdens de ontspanningsoefening, eventueel aangevuld met een dun kussentje en iets voor onder de knieën.

Wat is een fijne voorbereiding?

  • zorg dat je van tevoren een licht ontbijt hebt gehad of houd het bij een ontbijt na de les. Een volle maag belemmert je bij de ontspanning, ademhaling en sommige yoga-oefeningen;

  • wees er 10 minuten voor aanvang aanwezig, zodat je alle tijd hebt om je te settelen. Bij de online yogales kost het je tijd om aan te melden. Op deze manier geef je jezelf ook de tijd om 'te landen'. Zo heb je de tijd om jouw mind tot rust te laten komen door alvast op je adem en houding te letten;

  • zorg voor een rustige ruimte om volledig op te kunnen gaan in de les.

Kan ik een proefles volgen?

Ja dat kan. Meldt jezelf aan via contact, dan neem ik contact met je op. Je ontvangt dan een video opname van een yogales van mij. De online yogales is voelt wat 'echter' aan, maar zo kun je mooi kennis maken deze vorm van yogales. De ervaring leert dat ieders verwachtingen van een yogales nogal verschillen. Mijn les is over het algemeen zachter, rustiger en meer gericht de ademhaling, stilte en meditatie dan andere yogalessen (waarin asana's veelal centraal staan). 

Wat doen we in de les?

De yogales heeft een systematische opbouw, toewerkend naar meditatie. We beginnen met het stil maken van het lichaam, het creëren van een meer kalme ademhaling om uiteindelijk te komen tot meer stilte. Deze systematiek wordt elke les herhaald.


De les kent de volgende onderdelen:

  • Ontspanningsoefeningen

  • Adem- en energiebeheersing

  • Joints and Glands (oefeningen om het lichaam wakker' te maken en de energie te reguleren)

  • Asanas (fysieke oefeningen/ Hatha-yoga)

  • Meditatie

  • Yogawetenschap en -filosofie

 

Makarasana

Deze oefening stimuleert de diafragmatische ademhaling en doen we aan de start van iedere yogales. Door deze oefening dagelijks te doen, leer je jezelf de meest effectieve manier van ademhalen aan: het kost de minste energie en zorgt voor de meeste zuurstofuitwisseling in de longen. Onze voormalige yogalerares heeft een zeer duidelijke video gemaakt van deze oefening, waardoor je de oefening volledig aangepast kunt doen. Enjoy!❤️

The New Science Behind Yoga

 

Contact

Follow

0638770590

©2017 by Mind Your Buddhi. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now