Yoga in de zomer ☀️

Zomervakantie 2020

23 juli t/m 30 augustus

 

Tuinyoga 🧘🏻🌳🤸

Mede door het corona virus is de tuinyoga ontstaan: op een gegeven moment waren buitenlessen toegestaan en zijn we gestart met yogalessen in de paradijselijke tuin van één van de cursisten. Deze yogalessen buiten bevallen ons zo goed, dat we in de zomervakantie lekker doorgaan met tuinyoga!

Elke donderdagavond vanaf 19.00u tot 20.30u is er een yogales in Groenekan.

Vooraf aanmelden is verplicht vanwege de corona-maatregelen.

Tuinyoga leert je genieten van de natuur: de vogels, de wind en zon. Juist van de natuur kun je veel leren over de yogafilosofie, waarin alles gaat zoals het gaat en je overgeeft aan wat voor moois het leven je brengt.

Zomeryoga in Zeist-West 🧘🏻❤️

In de zomervakantie ga ik altijd door met de yogales in Zeist-West! Ook al is het vakantie, voor het lichaam maakt dat geen verschil. Yoga helpt je om extra te genieten van élke dag. 


De les is van 9.00u tot 10.30u.

Alleen zaterdag 29/8 is er géén les.

Mocht je interesse hebt, neem contact met me op. Vooraf aanmelden is verplicht vanwege de corona-maatregelen.

Naast een fijne yogaruimte is het vroege tijdstip van deze yogales extra rustgevend: alles is nog stil. Een heerlijke start van je weekend met meer stilte in jezelf!

 
 

Is yoga voor iedereen geschikt?

De yogales is prima te volgen voor volwassenen van alle leeftijden. Je hoeft niet voleerd of lenig te zijn om yoga te beoefenen. Integendeel, ga er open in! Deze yogavorm is zacht, waarin je leert om jouw lichaamsbewustzijn gaandeweg te vergroten. Bij inschrijving zal ik vragen of er fysieke of psychische punten zijn waar ik rekening mee kan houden tijdens de les. Ook voorafgaand aan de les zelf is er de mogelijkheid om aan te geven als ik iets moet weten.

Welke corona-maatregelingen zijn er?

​Voor en na de les zal ik in de zaal de deurkrukken en de grote ondermatten schoonmaken. Er is desinfecterende handgel aanwezig.

Verder de vraag om rekening te houden met het volgende:

  • neem je eigen yogamatje en handdoek mee. Als je geen matje hebt, geef het mij van tevoren aan; 

  • neem naast al jouw yogaspullen ook een deken mee voor de eindontspanning. Zeker met de tuinyoga heb je een deken nodig;

  • kom in je yogatenue (er is geen kleedkamer);

  • bij nood kunt je gebruik maken van het toilet;

  • bij verhoging of milde symptomen (zoals neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts) kan je helaas niet meedoen;

  • houd 1,5 meter afstand tot elkaar (hoe leuk het ook is om elkaar weer te zien).

Wat heb ik nodig tijdens de les?

  • een eigen matje. Mocht je die niet hebben, geef het aan me door.

  • gemakkelijk zittende kleding (joggingbroek); 

  • een grote handdoek om op te liggen;

  • eigen kussen/meditatiebankje, als je die hebt. Er zijn ook kussens, meditatiekussens, meditatiebankjes en stoelen op locatie aanwezig en mogen gebruikt worden. Bij tuinyoga graag van tevoren aangeven als je geen meditatiekussen of -bankje hebt;

  • een eigen grote deken om onder te liggen voor tijdens de ontspanningsoefening. De dekens op locatie zal ik momenteel niet gebruiken.

Wat is een fijne voorbereiding?

  • zorg dat je van tevoren een licht ontbijt hebt gehad of houd het bij een ontbijt na de les. Een volle maag belemmert je bij de ontspanning, ademhaling en sommige yoga-oefeningen;

  • wees er 10 minuten voor aanvang, zodat je alle tijd hebt om 'te landen'. Gebruik de heenreis om jouw mind tot rust te laten komen door alvast op je adem en houding te letten;

  • gebruik geen parfum, geparfumeerde crème of sterk-ruikende deodorant. Dit heeft nadelige invloed op de ademhaling van jou en de mede-cursisten;

  • voor op locatie: de schoenen doe je buiten de zaal uit en jas kun je ophangen. Zorg dat je schone voeten en/of sokken hebt;

  • zet je mobiel uit om volledig op te kunnen gaan in de les.

Waar parkeer ik mijn auto?

Er is voldoende parkeergelegenheid in Groenekan als in Zeist-West (geen parkeerkosten).

Kan ik een proefles volgen?

Ja dat kan. Meldt jezelf aan via contact, dan neem ik contact met je op. De ervaring leert dat ieders verwachtingen van een yogales nogal verschillen. Mijn les is over het algemeen zachter, rustiger en meer gericht de ademhaling, stilte en meditatie dan andere yogalessen (waarin asana's veelal centraal staan).  Mocht je een les komen inhalen bij mij, wees bewust van wellicht een andere beleving van yoga.

Wat doen we in de les?

De yogales heeft een systematische opbouw, toewerkend naar meditatie. We beginnen met het stil maken van het lichaam, het creëren van een meer kalme ademhaling om uiteindelijk te komen tot meer stilte. Deze systematiek wordt elke les herhaald.


De les kent de volgende onderdelen:

  • Ontspanningsoefeningen

  • Adem- en energiebeheersing

  • Joints and Glands (oefeningen om het lichaam wakker' te maken en de energie te reguleren)

  • Asanas (fysieke oefeningen/ Hatha-yoga)

  • Meditatie

  • Yogawetenschap en -filosofie

 

Contact

Follow

0638770590

©2017 by Mind Your Buddhi. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now